Missoni och mandelskorpor

Alltså, lite shopping är ju alltid kul att få till när man reser. Men, jag hoppar det gärna om jag måste välja mellan upplevelser och shopping. Men, någon liten grej är ju kul att klippa till på. Igår i regnet tog vi en inne-paus på ett varuhus och då slog jag till på en Missoni-handduk, billigare än H&M Home, svårt att motstå liksom. (Förresten läste jag någonstans att delar av familjen Missoni saknas efter en flygolycka, men har inte följt upp det hela.)

På vårt übermysiga lunchställe (compliments to Klasse, kommer aldrig att äta någonstans i Italien utan att fråga den mannen) köpte jag med mig restaurangens egna mandelskorpor. Tyckte den drömgoda lunchen var alldeles för billig och ville kompensera dem lite…det goda vinet gjorde att jag dessutom tipade i värsta canadian-style också 😉

20130406-074552.jpg

20130406-074608.jpg

Nä, frulle och sen Portofino!

4 thoughts on “Missoni och mandelskorpor

  1. Missoni älskar deras tyger och stickade kläder för att inte tala om parfymen klassikern som jag burit sedan jag med 18 var i Sirmione och förälskade mig i Missoni och Italien! Härligt att ni är där längtar ocksa! Glöm inte att köpa med er och för all del äta torone! Kram jeckan

Kommentera

