Wedgewood hotel, Vancouver

Det är april 2010. Maken och jag är på en kort veckas semester tillbaka i Vancouver. Han är där på jobb och jag slinker med. Vädret är ljuvligt, körsbärsträden blommar och vi bara älskar att vara tillbaka. Stefan har varit tillbaka flera gånger sedan vi flyttade därifrån i december 2007, men för mig är det första gången tillbaka. Jag går mina gamla rundor, besöker stämställen, träffar kompisar för fest, lunch och brunch och har det extremt härligt på alla sätt och vis.

Vi bor på magiskt härliga Wedgewood hotel, mitt i downtown och bara några hundra meter från Peakbutiken. Det är också på detta hotell vi bodde våra sista nätter innan vi flyttade hem. Stefan har också bott där flera gånger, både före och efter. Med andra ord är vi lite igenkända som returning guests. Älskar’t.

Då jag spenderar mycket tid själv medan Stefan jobbar, kommer och går jag lite där på hotellet. I hissen upp till rummet (ska bara lämna kassar, hämta andan lite) träffar jag på den supertrevlige doormannen och smalltalkar lite med honom. Han ser ut som han är på väg till ett engelskt förmiddagsbröllop, som på bilden nedan. Själv pratar jag som vanligt alldeles för mycket och lite för personligt (kan aldrig låta bli), men även han känner för någon att prata med. Ganska snabbt sänker han rösten och säger: ”Ni bor på vår hot spot våning för tillfället, Mrs Solfors. Jag skulle inte berätta det här men på er våning bor också Pierce Brosnan ”with company” – han pekar ut rummet rakt ut till höger från hissen, och så även Tom Brady (superkänd amerikansk quarterback, jag vet, jag läser ju People) och Gisele Bündchen (OMG, hot) – där (rummet bredvid oss), men säg inte det här till någon, OK???!!! Nej då, din secret är safe med mig säger jag, och vi blinkar till varandra.

Sen kastar min in på rummet, hyperventilerar av spänningen och skriver det på Facebook (like, like)! Haha.

Förstår ni hur jag sen ägnar en hel del tid till att försöka bli starstruck. Väntar jätteläääänge vid hissen, hoppsan nu missade jag den visst, måste vänta lite till…Bara för att nån av de där dörrarna skulle öppnas. Jag sitter läääänge med min Cappuccino vid frukosten och väntar på mina fellow floor guests, fast de äter på rummet va (haha)?

Inte en skymt får jag. Bara en gång öppnas dörren till Pierce’s rum och jag får en skymt av en grymt stor LV väska och två flaskor Bordeaux med vit servett om, innan städerskan stänger dörren till rummet igen. Men oj så extra magiskt krispig vår stay blev. Och visst stod det i People sen att Pierce var i stan och filmade (visste ni att Vancouver kallas för North Hollywood)? Men för mig, nada.

Måste tillbaka till charmiga och underbara Wedgewood snart känner jag. Får inte riska att de har glömt mitt namn. Vill ju så gärna småprata och utbyta lite nya hemligheter…

20130507-073442.jpg

Kommentera

