Cinéma

Igår följde jag med Esters klass på bio! Jättemysigt verkligen, sånt som aldrig hände när jag jobbade. Det enda var att jag inte riktigt visste att jag skulle med…

För flera veckor sen hade jag skrivit i den lilla bok där det kommuniceras mellan lärare och föräldrar, att jag kunde följa med om det behövdes. Fick tillbaka boken med ett frågetecken bredvid där jag skrivit att jag kunde följa med. Hrm. Jag borde, speciellt som det nu blev, undersökt betydelsen i detta frågetecken väldigt noggrant.

Fredag morgon. Peppar Ester vid frukosten att hon ska på bio! Till och med Mimi och Malte tycker det är lyxigt och Ester är sjukt stolt.

Vi åker till skolan två minuter före den börjar, vilket innebär att vi är där ca en minut för sent. När jag ska lämna Ester säger fröken: du följer väl med oss idag?. Aha. Frågetecknet i boken gällde tydligen som bekräftelse på att jag skulle med. Borde jag ju fattat kan man tycka. Här ska minsann inte hem och städas och fredagsfixas. Här ska gås på bio!

Det dumma är. Jag är förvisso duschad och påklädd. Men jag har ingen väska med mig, har inte ätit frukost eller ens låst dörren till huset hemma. Radion är på. Jag säger till läraren: ”ge mig fem minuter” (borde sagt sju min, om man ska vara exakt). Det blir alltså två hjul hem, letar efter något att snabbäta, hittar inget och åker igen. Med låst dörr och radion av. Sen buss till St Julien en Genevois och söt bio med gulliga barn.

20130615-054417.jpg

Man kan säga att fredagens planering föll platt efter det. Men det spelar ju ingen roll. Ester var överlycklig att jag var med.

Jag hann i alla fall, långt senare, med att treata mig själv med en väldigt trevlig och extremt sen solo frukost/lunch.

20130615-054753.jpg

På kvällen blev det sen premiär för nya grillen. Vi har blivit med gasol. Jippi.

20130615-054941.jpg

Kommentera

